maandag 22 september 2014

Special words in a special song, vier mooie en bijzondere liedjes





Hee, voordat ik met het artikel begin moet ik even iets met jullie delen. Ik ben namelijk erg slim bezig geweest. Je hebt dus voor gmail, blogger en Google+ het zelfde account. Nou heb ik Google+
maar ik doe er eigenlijk nooit wat mee en opeens kreeg ik een melding dat mijn foto's bewerkt en


klaar waren om te delen(dat doet Google dus uit zich zelf) ik schrok me natuurlijk dood want ik dacht meteen dat ik gehackt was (Dramaqueen!)  Dus ik meteen al mijn foto's en andere dingen van Google+ halen blijkt dat die foto's dan ook van Blogger gehaald worden. Al mijn foto's (profielfoto, achtergrondfoto, foto's in de artikels) waren gewist van Blogger. Als jullie op mijn blog gekeken hebben dan zag je van middag een groot blauw vak met een streep er doorheen als achtergrond en over al waar een foto gestaan had, sorry daarvoor. Maar een paar uur, drie koppen koffie en een hoop gevloek later is het me gelukt, alles is weer goed. Maar jongens wat was het een klus, niet normaal!

Maar waar ik het echt met jullie over wou hebben zijn een aantal liedjes. Dit zijn liedjes waarvan ik vind dat ze een goede tekst hebben en/of erg bijzonder zijn. Het eerste liedje is Shower van Becky G. Het liedje staat op dit moment in de hitlijsten ook al een tijdje volgens mij (ik ontdekte het liedje pas twee dagen geleden ^^ ). Het liedje gaat over verliefd zijn, en ik vind dat dit een van de weinige liedjes is die verteld hoe is om verliefd te zijn. Want vriendinnen van van mij en ik zelf kunnen ons goed terug vinden. En daarom vind ik de tekst ook erg bijzonder omdat het precies beschrijft hoe je je dan voelt. Nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk alleen het refrein echt leuk vind. Dus die speel ik steeds weer op nieuw af haha!

                                         -- Shower - Becky G

 


Het volgende liedje is All about that Bass van Megan Trainor. Ook dit liedje staat in de hitlijsten. Afgezien van het feit dat ik dit echt een heel erg gaaf lied vind heeft het ook nog een onwijs goeie tekst! Het gaat erover dat je perfect bent en dat je geen maatje zero hoeft te hebben om mooi te zijn. En dat is natuurlijk ook hartstikke waar, iedereen is mooi zoals hij/zij is. Ook zingt ze dat er in de tijdschriften en campagnes flink gefotoshopt wordt dus ook die modellen niet perfect zijn en het allemaal redelijk nep is. En het is natuurlijk ook zo dat we dat nog wel eens willen vergeten, ook ik vergeet dat wel eens. Ik heb een abonnement op de ELLE en de mensen op die foto's zien er ook allemaal zo ontzettend goed uit. Dat je bijna vergeet dat ook dat mensen zijn en deze mensen voor dat lichaam super hard werken en dat ze dan nog gefotoshopt worden. 

                                              -- All about that bass - Megan Trainor
                                       
                                    



 Liedje nummer drie is een kinderliedje maar wel het mooiste kinderliedje dat ik ooit heb gehoord. Het liedjes heet Het land van je ogen dicht en het is geschreven door Guusje Nederhorst, het wordt gezongen door Chantal Janzen en het komt uit de serie Woezel en Pip. Mijn zusje keek vroeger graag naar Woezel en Pip en ze had er ook boekjes van. Dit liedje kwam wel eens voorbij in de serie en dan vond ik het zo mooi (mijn zusje moest meteen huilen, zo lief) en toen kreeg ze een cd en daar stond dit liedje ook op. Een jaar lang heeft die cd op zondag door ons huis gegalmd en nog vind ik het een prachtig lied. Het liedje word ook veel gebruikt op begrafenissen van kinderen en dat vind ik wel heel speciaal. Bij de reacties op dit nummer op Youtube,  zijn ook zulke mooie maar verdrietige reacties.

                                         -- Het land van je ogen dicht - Woezel en Pip
  
                                    
   


Last but not least, With You van Matt Simon. Dit liedje is niet zo heel erg bekend. In Nederland heeft het een paar weken in de hit lijsten gestaan maar ergens in het midden. Dit liedje is gedraaid tijden een aflevering in Goede tijden, slechte tijden. Door die aflevering is het in Nederland bekend geworden maar in de rest van de wereld is het dat niet. Ik vind dit liedje heel erg mooi want er zit heel veel gevoel in en toen het bij mij thuis wat minder ging heb ik dit liedje ook erg veel gedraaid. Het liedje heeft voor mij dus een herinnering, en dat maakt het voor mij extra speciaal maar buiten die herinnering om vind ik het lied ook erg mooi. Friesland is mijn geboorte plaats, en ik ben dan geen plattelands meisje want ik woon midden in de stad maar die Friese nuchterheid heb ik wel, en je moet er dus ook veel voor doen bij een liedje of een film om mij aan het huilen te krijgen. Maar bij dit lied krijg ik tranen in mijn ogen zo mooi en ontroerend vind ik het.

                                      -- Matt Simon - With You
                                

Weten jullie nog liedjes met een bijzondere of mooie tekst? Ik zou het erg leuk vinden als jullie me het zouden laten weten.  Zet het bij de reacties dan ga ik ze beluisteren :) Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten