vrijdag 22 augustus 2014

Pinterest










      For Dreams.....












          For Fun!







 Het is weekend! Jeej! Tijd om alle sociale bezigheden weer een beetje bij te werken. Want ja ik heb (en jullie denk ik ook wel) daar door de week bijna geen tijd voor. En ook al is het de eerste week na de zomer vakantie, nu al heb ik een bult huiswerk waar je u tegen zegt! Maar nu is het weekend en het duurt nog een hele tijd voor dat het maandag is, en hebben we dus alle tijd voor onze Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest. Twitter, Facebook en Instagram kennen we vast allemaal wel maar Pinterest is de wat minder bekende, maar niet minder leuke sociale media app.

Bij Twitter en Facebook gaat het er vooral om dat we schrijven wat we gaan doen en gedaan hebben. Bij Instagram is het vooral de bedoeling dat je met behulp van foto's laat zien wat je gaat doen en gedaan hebt. Maar Pinterest slaat een hele ander weg in. En dat vind ik er juist zo leuk aan. Je deelt plaatjes over wat je droomt, wat je mooi vind of wat je gewoon interesseert. Je zoekt in thema's en als je dan iets ziet wat je interesseert kun je het delen, dat word pinnen genoemd. En je pin komt dan op een bord op je profiel te staan. Maar je hoeft je pin niet op een openbaar bord te zetten je kunt het ook voor je zelf houden, op een privé bord. Je kunt ook mensen of borden volgen dan hoef je niet steeds op zoek te gaan naar plaatjes maar dan komen ze langs op je startpagina.
http://iphone.wallpaperswiki.com/wallpapers/2012/10/Beautiful-Eifel-Tower-1136x640.jpg

Pinterest is ook iets wat je niet even tussen door doet maar waar je echt even voor moet gaan zitten. Ik kan soms uren achter de laptop zitten en alleen maar verschillende plaatjes op Pinterest zien. Pinterest laat je dromen zien. Het zijn stuk voor stuk prachtig plaatjes over jou dromen. Zo droom ik er over later in Parijs te wonen. Ik ben er een keer geweest, nu bijna een jaar geleden, samen met mijn vader. Het was iets waar ik al jaren naar uit keek. Hij had het me namelijk beloofd op mijn zevende. Toen leek het nog zo ver weg! Vorig jaar was het zover, we gingen eindelijk samen met de trein naar Parijs en het was zo ontzettend leuk! Een prachtige stad, een prachtige taal en een prachtige herinnering. Op Pinterest zoek ik dan plaatjes op van Parijs en dan ben ik weer even terug. Even terug bij deze herinnering en dan hoop ik dat die stad op een gegeven moment mijn stad is. Ik denk dat, dat de magie van Pinterest is, het laat je dromen.

Link pinterest: http://nl.pinterest.com/
Mijn pinterest account: http://nl.pinterest.com/renskekasma/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten