woensdag 13 augustus 2014

Boekrecensie: Happy Life!

Halloa! Genieten jullie een beetje van de vakantie? Ik wel! Heerlijk luieren en van de zon genieten! Ik vind zomer echt een hele fijne maand.  Lekker liggen op het strand met een boek of gewoon in je achtertuin. Ik lees zomers vrij veel boeken. Vroeger toen ik nog op de basisschool zat las ik er meer maar tegenwoordig niet zoveel meer, erg jammer vind ik dat maarja met school en huiswerk is dat ook wel lastig. Deze zomer heb ik onder andere Happy life van Macha gelezen. Voor de gene die Macha niet kennen, Macha is een Nederlandse beauty blogger van het blog Beautygloss.

Wat mij meteen opviel is dat het boek eigenlijk helemaal niet over beauty ging, aangezien ze een beauty blogger is. Ik volg haar blog en daar had ze al op laten weten dat ze in haar boek vrij weinig over beauty zou schrijven. Het is een leuk boek om te lezen en het gaat echt over haar leven en over wat zei geleerd heeft. Er staan hele leuke tips in het boek om zelf uit te proberen. Zoals een moodbord maken en wat ik zelf ook erg leuk vond was het verhaaltje over een man die dankjewel zei, maar hij zei niet zomaar dankjewel, hij zei het terwijl hij glimlachte en haar diep in de ogen keek. Dat vond ik een erg bijzonder verhaal ook omdat dit soort kleine dingen echt bij haar leven horen waardoor zei een happy life heeft.

Ik vond niet alle verhalen even leuk om te lezen sommige waren ook niet echt heel boeiend geschreven. Nou maakt dat eigenlijk niet zoveel uit omdat het allemaal losse verhaaltjes zijn dus je kunt er gerust eentje overslaan. Wel is het verhaal vlot geschreven met makkelijke woorden en korte zinnen. Je hebt het dus zo uit. Ik vond het een leuk boek, niet meer dan dat. Het was niet echt speciaal, het was wel leuk om te lezen. Ik vind wel dat voor de eerste keer dat ze een boek uitgeeft ze het goed gedaan heeft en zeker als je bedenkt dat het boek niks met haar blog te maken heeft.

Geen opmerkingen: