woensdag 14 mei 2014

Recept: Gezonde skinny bananenpannenkoeken

 Bananenpannenkoekjes
foto: www.chickslovefood.nl


Hai! Ik let er tegenwoordig wat meer op wat ik eet. Niet dat ik af wil vallen maar dat ik wat meer pure producten eet. Niet al die troep die tegenwoordig in ons eten zit! Nou zijn mijn ouders kok en heb ik zoiezo al veel met eten te maken maar dit wekt toch mijn interesse. En al dat voedsel waar op staat dat het gezond is, de zogenaamde super bite of raw bite het zit nog steeds boordevol troep! Niet dat alles slecht is hoor, echt niet. Maar ik kom wel vaak dit soort dingen tegen.
Dan denk je dat je goed bezig bent en dan eet je toch nog allemaal troep, zo zielig voor de mensen die er intrappen. Ik denk dat je het nog steeds het best zelf kunt maken. Dan weet je tenminste wat je eet. En sommige mensen hebben daar niet alle tijd voor dat snap ik, heel goed zelfs. Ik heb ook niet altijd tijd maar ik vind het ook gewoon leuk om nieuwe dingen te ontdekken. En ik spoor dan ook vaak het internet af voor nieuwe recepten om uit te proberen. Je kunt gerust zeggen dat ik een foodie in opleiding ben:) Laatst ontdekte ik dit super gezonde maar vooral super lekkere ontbijtje. En dat wil ik graag met jullie delen! Het is heel simpel te maken en kost weinig moeite en tijd. Laatst had ik het mee naar school genomen als lunch. Iedereen verklaarde me voor gek natuurlijk maar ik vond het lekker.

Het recept: voor (ongeveer) 3 gezonde bananenpannenkoeken

2 eieren
1 banaan
beetje roomboter om in te bakken

Bereiding:
Klop de eieren los in een schaal tot een glad mengsel.
Prak de banaan en gooi die bij de eieren glop dit alles tot een geheel.
Pak een kleine pan en laat die goed heet worden voordat je de boter er bij doet.
Doe dan een dun laagje beslag op de bodem van de pan en laat dit even bakken draai dan de pannenkoek om. Eigenlijk doe je het zelfde als bij gewone pannenkoeken. Bij de kanten even laten bakken en smullen maar!

 Om het af te maken zou je er nog wat kaneel of extra banaan bij kunnen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten